Uudenmaan PerusNaiset kannustavat kansalaisia ääniuurnille EU-vaaleissa

Julkilausuma/ Tiedote
29.4. 2019

Uudenmaan PerusNaiset ry kevätkokousti Uudellamaalla Jokelassa sunnuntaina 28.4.2019. Kokouksessa käsiteltiin sääntömäääräiset keväkokoustasiat, mutta käytiin myös keskustelua kevään vaaleista.

Uuudenmaan PerusNaiset ry kiittää kaikkia eduskuntavaaleissa perussuomalaisia äänestäneitä, ollen myös erittäin tyytyväinen eduskuntavaaleissa saavutettuun tulokseen niin valtakunnallisesti kuin myös Uudenmaan osalta. Vaaleissa Uudeltamaalta meni eduskuntaan kuusi kansanedustajaa, joista Uudenmaan PerusNaiset ry:n jäseniä neljä; Leena Meri, Riikka Purra, Arja Juvonen ja Riikka Slunga-Poutsalo. Kaksi muuta läpimennyttä olivat Ari Koponen ja Mika Niikko.

Uudenmaan PerusNaiset ry ry kannustaa edelleen kansalaisia myös kuukauden päästä olevissa EU-vaaleissa aktiivisuuteen ja innokkuuteen. Toivomme, että kansalaiset käyvät ahkerasti äänestysuurnilla. Toivomme myös, että kansalaiset lähestyisivät meidän upeita ja monipuolisia EU-vaaliehdokkaitamme ja kävisivät toritapahtumissa haastamassa, mutta myös haastattelemassa heitä.

Tulevissa EU-vaaleissa kansalaisilla on ihan oikeasti mahdollisuus vaikuttaa EU-asioihin ja erityisesti Suomen asemaan Euroopassa. Jos kansalaiset haluavat, että Suomen kansan ääni kuuluu EU:ssa, kansalaisten on näytettävä se äänestämällä Suomen puolta pitäviä perussuomalaisia EU-vaaliehdokkaita.

Uudenmaan PerusNaiset ry ymmärtää, että tuleva kevät on vaalitäytteinen ja haasteellinen niin vaaleissa ehdolla oleville ehdokkaille kuin myös äänestäjille.

Ilmassa on havaittavissa”vaaliähkyä” – jossa kansalaiset täysin ymmärrettävästi kokevat, että vaaleja on jo liikaa. Myös EU-vaalien vaaliteemojen epäselvyys voi vaikuttaa siihen, että mielenkiintoa etsiä juuri sitä omaa ehdokasta ei ole.

Uudenmaan PerusNaisett kannustavat kansalaisia lähestymään perussuomalaisia ehdokkaita näissä EU-vaaleissa, sillä perussuomalaiset ehdokkaamme puhuvat suomalaisen kansan suulla ja ovat näin myös koko sydämestään Suomen asialla. Vain äänestämällä voit vaikuttaa.

Lisätiedot:
Arja Juvonen