Suomi 100 ja kuntavaalit yhteisiä asioitamme

Suomi 100-juhlavuosi ja kuntavaalit ovat varmasti tulevan vuoden tärkeintä sisältöä naisten toiminnassa. Suomi ei ole valmis, meillä on monia suuria ongelmia, joiden korjaamiseen tarvitaan yhteisiä ponnistuksia, samaan hiileen puhaltamista ja joukkuehenkeä. Samalla kun ongelmia korjataan, on hyvä muistaa, että me kaikki ja meitä edeltävät sukupolvet olemme tehneet maastamme yhden maailman parhaista monella mittarilla mitattuna. Suomi on yksi maailman turvallisimmista, onnellisimmista, koulutetuimmista, rikkaimmista, demokraattisimmista ja vähiten korruptoituneimmista maista. Naisten asema täällä on myös maailman parhaita.

Kun tavalliseen tottuu, sitä lakkaa monesti pitämästä arvokkaana. Toivonkin, että tulevana tärkeänä vuonna naiset ehtivät miettiä, miksi Suomen satavuotinen taival on tärkeää juuri meille, millä tavalla voimme arjen keskellä nostaa esille niitä asioita, jotka ovat meille arvokkaita ja tekevät Suomesta Suomen. Itsenäisyys ei ole itsestäänselvyys kaikille kansoille tai kaikkien kansojen naisille. Millä lailla itsenäisyys velvoittaa meitä toimimaan kansamme parhaaksi juuri tänä tulevana vuonna?

Kuntavaalit ovat suuri yksittäinen ponnistus, jossa tarvitaan joukkuehenkeä. Vaalien tulos riippuu äänestäjistä, meistä toimijoista ja ehdokkaista. Isänmaan palveleminen on yhteinen etu.

Kiitokset kaikille kuluneesta vuodesta ja menestystä vuodelle 2017!

fireworks-574739_640

Kirjoitettu 30.12.2016