PS-Naiset pitivät syyskokouksen Kajaanissa

Perussuomalaiset Naiset ry piti syyskokouksensa 10. joulukuuta Kajaanissa. Vuodesta 1999 naisia johtanut lappeenrantalainen Marja-Leena Leppänen valittiin jatkamaan järjestön puheenjohtajana. Ensimmäistä kertaa puheenjohtajuudesta jouduttiin kuitenkin äänestämään. Leppänen voitti äänestyksessä vastaehdokkaan, Pia Pentikäisen Suonenjoelta äänin 25-16, yksi äänesti tyhjää.

Syyskokoukseen tervehdyssanansa toivat sekä Kajaanin Perussuomalaisten valtuutettu ja kunnanhallituksen jäsen Eila Aavakare että Pohjois-Pohjanmaalta Paula Juka. Kokouksen aluksi Leppänen kukitti järjestön kunniajäseneksi valitun 93-vuotiaan kiiminkiläisen Vaili Jämsän.

Leppänen korosti omassa tervehdyspuheessaan tulevien kuntavaalien tärkeyttä, missä on uskalletta voittaa päihittääkseen gallupit ja muut puolueet. Hän toivoi jokaisen alkavan paitsi itse ehdokkaaksi, niin myös etsivän muutaman uuden ehdokkaan joukkoomme muistuttaen, että kaikilla on omat vahvuutensa ja äänestäjänsä.

Leppänen muistutti, mitä Perussuomalaiset ovat onnistuneet saamaan aikaan. TV-lupamaksujen leikkaamiset yli 300.000:lta pienituloiselta, takuueläkkeiden ja perhehoitajien palkkioiden nostamiset, työttömyysturvalain korjaukset pitkäaikaistyöttömien mahdollisuudesta tehdä töitä 300 euron edestä menettämättä päivärahojaan sekä puoluetukien leikkaukset ovat kaikki perussuomalaisten aikaansaannoksia hallituspuolueena.

Perussuomalaisten naisten syyskokous kiinnosti myös paikallista mediaa, sillä Kainuun Sanomat haastatteli myös kokouksen lomassa jatkokaudelle valittua puheenjohtaja Leppästä.

PS-Naisten hallitus vuodelle 2017 (suluissa henkilökohtaiset varajäsenet):

Kike Elomaa, Masku (Heidi Selenius, Riihimäki)
Sinikka Jylhä, Kemi (Tanja Paakkola, Kiiminki)
Kirsi Kallio, Lempäälä (Jaana Ristimäki-Anttila, Pirkkala)
Auli Kangasmäki, Lappeenranta (Päivi Sivenius, Rautjärvi)
Tina Lindskog, Kaustinen (Marja-Liisa Riihimäki, Lapua)
Anne Louhelainen, Hollola (Lulu Ranne, Hämeenlinna)
Sari Martniku, Mäntsälä (Tiina Karhunen, Hyvinkää)
Susanna Nevalainen, Liperi (Sanna Antikainen, Outokumpu)
Arja Niemelä, Vantaa (Minna Kankkonen, Vantaa)
Helena Ojennus, Parkano (Sari Henriksson, Sastamala)
Iiris Peltomaa, Pyhäranta (Sofia Latvajärvi, Kankaanpää)
Pia Pentikäinen, Suonenjoki (Minna Reijonen, Kuopio)
Mari Rantanen, Helsinki (Tuula Salo, Helsinki)
Eila Sahala, Jämsä (Heli Kupari, Muurame)
Outi Virtanen, Pertunmaa (Eeva Tikkanen, Joroinen)

Naiset kajaanissa

Osa PS-Naisten hallituksesta 2017 ennätti yhteiskuvaan ennen vetäytymistään joulunviettoon.
Vas. Outi Virtanen, Marja-Leena Leppänen, Sari Martniku, Susanna Nevalainen, Tina Lindskog, Sinikka Jylhä, Auli Kangasmäki ja Kirsi Kallio.

teksti ja kuva: Mika Valkama

Kirjoitettu 17.12.2016