Pertunmaa on jatkamassa ja suurentamassa Perussuomalaisten aloitteesta lapsien kuntalisää

Perussuomalaisten Naisten aluevastaavan ja Pertunmaan kunnanhallituksen jäsenen Outi Virtasen ajama lapsiperheiden kuntalisä saa jatkoa Pertunmaalla. Pertunmaa on maksanut alle kolmivuotiaista lapsista 150 euroa kuukaudessa perheille. 3-6-vuotiaista on maksettu 50 euroa kuukaudessa. Kunnanhallitus esittää, että tuki saa jatkoa ja summia korotetaan pienempien kohdalla 250 euroon ja vanhempien lapsien 75 euroon. Perussuomalaisten Virtanen iloitsee asiasta.

– Olen tässä hykerrellyt, kun tämä lapsiperheille tärkeä tuki saa jatkoa ja menee eteenpäin, Virtanen toteaa.

Perussuomalaisten aloitteesta kuntalisää kokeiltiin vuosi. Nyt tuo vuosi alkaa täyttyä ja kunnanhallitus käsitteli asian jatkoa.

– Keskustelimme asiasta ja totesimme, että naapurikunnassa on myös kuntalisä käytössä ja siellä maksetaan alle 3-vuotiaan kotihoidosta 200 euroa kuukaudessa.

– Minäpä sitten otin ja tein aloitteen, että kuntalisän maksatusta jatketaan nyt ainakin kaksi seuraavaa vuotta ja korotamme aikaisemmin maksettuja tukia reilusti. Esitykseni meni läpi, Virtanen iloitsee.

Virtanen huomauttaa, että kunnan talousarvioon lisän jatko ja korotus eivät vaikuta.

– Kuntamme on saanut perintöjä ja näistä testamenttivaroista tulevat kuntalisät maksetaan – ne kun oli perinnön jättäjän puolesta suunnattava lasten ja varhaisnuorten hyväksi, Virtanen huomauttaa.

Kirjoitettu 9.4.2018