Kymen Perussuomalaisten Naisten syyskokous pidetty – huoli sote-uudistuksen vaikutuksista painaa

Perussuomalaisten Naisten Kymen alueyhdistyksen syyskokous pidettiin 10.11. Lappeenrannassa. Kokous valitsi äänestyksen jälkeen uudeksi puheenjohtajaksi Auli Kangasmäen Lappeenrannasta. Alueyhdistyksen entinen puheenjohtaja Päivi Sivenius sai yhden äänen vähemmän kuin Kangasmäki – vaali oli siis tiukka. Uusi puheenjohtaja ryhtyy aktiivisesti hankkimaan lisää jäseniä yhdistykseen sekä käynnistää koulutusta sekä lupaa kiertää alueen eri kuntia.

Alueyhdistyksen hallitukseen valittiin seitsemän varsinaista jäsentä: Päivi Sivenius, Rautjärvi, Outi Saari, Hamina, Anja Ruotsalainen, Ruokolahti, Soile Suursoho, Kotka, Marja-Leena Leppänen, Lappeenranta, Päivi Levelä, Lappeenranta, Virpi Repo-Laitinen, Ruokolahti.

Sote huolettaa

Perusnaiset kantavat huolta tulevan Sote-uudistuksen riittävästä rahoituksesta. Nyt näyttää siltä, että valtiovalta kurittaa kuntia ja muutaman viimeisen vuoden aikana on pelkästään Etelä-Karjalasta leikattu kuntien rahoitusta yli 122 miljoonaa euroa. Väki ikääntyy ja vanhusten palvelut on voitava hoitaa inhimillesti ja turvallisesti jatkossakin. Jokapuolelta kuulemme hätähuutoja huonosta hoidosta ja kaltoinkohtelusta. Meillä on oltava toivoa paremmasta huolenpidosta vanhuksillemme.

Kirjoitettu 12.11.2018