Kurikka jatkaa Etelä-Pohjanmaan PerusNaisten johdossa

Leena Kurikka Seinäjoelta valittiin Etelä-Pohjanmaan PerusNaiset ry:n syyskokouksessa yhdistyksen puheenjohtajaksi myös ensi vuodelle. Kurikan lisäksi yhdistyksen hallitukseen valittiin varsinaisiksi jäseniksi Merja Ujanen Isostakyröstä, Seija Salmi Ilmajoelta, Inga Petäjäniemi Kauhavalta ja Suvi Saunamäki Koskenkorvalta, varalle Milla Mörönen Alavudelta, Sini Syrjälä Lapualta ja Raili Varo Tervajoelta. Toiminnan tarkastajana toimii ensi vuonna Päivi Karppi Vaasasta, varalla Anne Matokangas Alajärveltä.

Kurikka edustaa yhdistystä Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin hallituksessa myös ensi vuonna.

Etelä-Pohjanmaan PerusNaiset ry:n syyskokous pidettiin Kauhavan Alahärmässä 7.11.2020. Kansanedustaja Leena Meri lähetti puhelimitse tervehdyksen kokousväelle.

Yhdistyksen toiminta kärsii tänä vuonna koronasta, jonka vuoksi tälle vuodelle suunniteltuja tapahtumia ei kokouksia lukuun ottamatta ole voitu järjestää.

-Toivottavasti ensi vuonna tilanne maassa ja maailmalla on parempi. Meillä on paljon kivaa suunnitteilla, kertoo puheenjohtaja Kurikka.

Ensi vuoden toimintasuunnitelmassa on erilaisten toritapahtumiin osallistumisten lisäksi koulutustilaisuuksia, teatterikäyntejä ja ideointipalaveri.

­-Tammikuussa vietetään pikkujoulua, tarkempi paikka ja aika selviävät myöhemmin. Viime vuonna olimme Tampereella teatterissa ja sitten syömässä ja istumassa iltaa. Meillä oli tosi hauskaa, hymyilee Kurikka.

Yhdistykseen on saatu tänä vuonna mukavasti uusia jäseniä.

-Tilaa on edelleen. Tulkaahan naiset mukaan. Yhdessä meissä on voimaa, kehottaa Kurikka.

Yleiset kokoukset pyritään järjestämään eri kunnissa ympäri aluetta ja samalla tutustutaan johonkin paikalliseen kohteeseen. Kevätkokous pidettiin Kyrö Distilleryssä ja päästiin tutustumaan ginin ja viskin tekoon. Syyskokous oli Roadhousessa, jossa päästiin shoppailemaan kokouksen jälkeen.

-Paremman maailman rakentaminen saa olla kivaa. Tämä on osalle elämäntapa ja osalle harrastus. Vaikka politiikassa asiat ovat vakavia, vastapainona tarvitaan rentoa ja mukavaa yhdessäoloa ja –tekemistä, painottaa Leena Kurikka.

Etelä-Pohjanmaan PerusNaiset ry

Kirjoitettu 12.11.2020