Ensimmäinen perussuomalainen nainen presidenttiehdokkaaksi!

Tiesin heti kun ensi kerran tapasin Laura Huhtasaaren että hänessä on sitä jotakin. Naisjärjestössä saimme Laurasta vahvan naisedustajan Satakunnan vaalipiiristä järjestön hallitukseen ja Laura kipusi myös ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi hyvin pian. Itse mielessäni ajattelin hänestä mahdollisesti tulevaa naisten uutta puheenjohtajaa. Toisin kävi.

Laura Huhtasaari on säkenöivä, vauhdikas, älykäs, tyylikäs ja hyväntuulinen ja rohkea Elovena-tyttö Suomesta. Hänellä on ilmiömäinen kyky esiintyä niin televisiossa kuin muutenkin. Hän on erittäin vakuuttava puhuessaan, katsoo suoraan silmiin, hymyilee ja kuuntelee vastapuolta.

Laura on menestyvä poliitikko, omassa vaalipiirissään hän sai viimeisissä Eduskuntavaaleissa yli 9200 ääntä, viimeisimmässä kuntavaalissa 2017 Lauran äänisaalis on yli 2200 Satakunnan suurin äänisaalis kaikista kunnista ja puolueista. Europarlamentin vaalissakin Lauran äänimäärä oli korkein Perussuomalaisten naisten osalta.

Kesän 2017 puoluekokouksessa Laura valittiin puolueen ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi. Keskustelu presidenttiehdokkuudesta alkoikin heti Jyväskylän puoluekokouksen valintojen jälkeen. Itsekin kyselin Lauralta heti Jyväskylässä mitenkä hän suhtautuu ehdokkuuteen tasavallan presidentiksi ? Käytäväkeskusteluissa asia tuli usealtakin taholta esille.

Kysyin siis suoraan asiaa häneltä, Laura vastasi miettivänsä asiaa, ei hän tyrmännyt ajatusta. Elikkä kysymys lähti elämään. Nyt on tultu syksyyn ja puolueen Puoluevaltuusto nimesi Laura Huhtasaaren yksimielisesti Perussuomalaisen puolueen presidenttiehdokkaaksi.

Perussuomalaiset Naiset ovat vilpittömän iloisia ja tyytyväisiä tästä valinnasta. Mahtavat Onnittelut Lauralle ja menestystä vaalikampanjaan.

Tulemme olemaan mukana tässä vaalityössä yhdessä sovitulla tavalla. Naisjärjestön onnittelukukkaset ojensimme Lauralle heti valinnan jälkeen. Nyt meillä naisilla on oiva tilaisuus saada lisää naisjäseniä puolueeseemme.

Lauran ehdokkuus on hyvä piristysruiske toiminnallemme! Käärikäämme hihat ja ryhdytään mukaan kampanjaan!

Marja-Leena Leppänen
Perussuomalaiset Naiset ry:n puheenjohtaja